Wysoka jakość obsługi, przyjazna atmosfera oraz indywidualne podejście do klienta – to główne zalety Urzędu Gminy w Lubinie wg osób, które wzięły udział w projekcie pn: „Najlepsze w mieście – testujemy lubińskie urzędy”. Projekt realizowały uczennice ze Społecznego Gimnazjum Językowego w Lubinie, które pod lupę wzięły wszystkie jednostki w mieście. Nasz urząd zdobył najwięcej punktów.
Projekt o nazwie „Najlepsze w mieście – testujemy lubińskie urzędy” realizowały uczennice II klasy Społecznego Gimnazjum Językowego w Lubinie: Wiktoria Haliniak, Maja Czubak, Hania Łagun, Natalia Badaczewska, Aleksandra Haniecka i Natalia Szylko pod kierunkiem nauczycielki Moniki Całus.
– Pytałyśmy wychodzące z urzędu osoby, w jaki sposób zostały obsłużone przez urzędników oraz czy są zadowolone z wizyty w jednostce – mówi Wiktoria Haliniak. – Oceniałyśmy także wiele innych aspektów, m.in. czy urząd jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych, rodziców z dziećmi, a także czytelność tablicy informacyjnej – dodaje gimnazjalistka.
Uczennice w ten sposób przeprowadziły ocenę sześciu lubińskich jednostek: Inspektorat ZUS, Urząd Skarbowy, Urząd Miejski, Urząd Gminy, Powiatowy Urząd Pracy oraz Starostwo Powiatowe.
– Wszyscy petenci wysoko ocenili pracę gminnych urzędników, zwracając uwagę, że zostali przez nich miło przyjęci. Respondenci mówili, że udało im się sprawnie załatwić swoje sprawy, a urzędnicy służyli radą i pomocą – mówi Natalia Badaczewska. – Same także sprawdziłyśmy, jak zostaniemy potraktowane. Podczas wizyty w Urzędzie Gminy pracownicy byli dla nas serdeczni i mili – dodaje gimnazjalistka.
Inspektorat ZUS został doceniony za podejście do osób niepełnosprawnych oraz kącik dla małych dzieci, z kolei Starostwo Powiatowe punkty zdobyło dzięki objęciu patronatem wielu interesujących akcji w mieście. Jednak w klasyfikacji końcowej to nasz urząd wygrał. W skali od 1 do 10 Urząd Gminy w Lubinie zdobył najwięcej, bo 9,6 punktów, pozostawiając w tyle pozostałe jednostki z terenu Lubina.
– Jestem niezmiernie dumny z tego wyróżnienia – mówi Wójt Tadeusz Kielan. – Od wielu lat panuje w społeczeństwie stereotyp, że urzędnik, to osoba nieprzystępna i mało życzliwa dla petenta. Robimy wszystko, by zmienić ten pogląd. Każdy obywatel ma prawo do rzetelnej informacji, profesjonalnej obsługi i terminowego załatwienia sprawy. W przypadku, gdy można coś załatwić od ręki i bez zbędnej zwłoki, to należy to zrobić – dodaje wójt Tadeusz Kielan.
(JW)