Radni jako pierwsi pracowali w nowej siedzibie Urzędu Gminy w Lubinie. W budynku przy ul. Księcia Ludwika I nr 3 odbyła się 59. sesja Rady Gminy Lubin. Sala konferencyjna spełnia wymogi nowych zapisów ustawy o samorządzie gminnym, dysponując sprzętem umożliwiającym m.in. utrwalanie i transmitowanie przebiegu obrad, jak również zapis wyników głosowań.
Nowe przepisy dotyczące sposobu rejestracji i transmisji posiedzeń wejdą w życie w pierwszym dniu nowej kadencji.
– Nowa kadencja rozpocznie się prawdopodobnie na początku grudnia bieżącego roku, ale my już dziś jesteśmy przygotowani do tych przepisów. Mamy czas, by nauczyć się korzystać z nowych urządzeń, choć muszę powiedzieć, że ten pierwszy sprawdzian cała rada zaliczyła na szóstkę. Po raz pierwszy głosowaliśmy nie tylko poprzez podniesienie ręki, ale także poprzez użycie przycisku, a głos udzielony był po zgłoszeniu chęci jego zabrania w systemie. Do końca kadencji my, a później nowo wybrana Rada Gminy pracować będziemy w komfortowych warunkach, a nowoczesne urządzenie zostaną odpowiednio przetestowane – mówi przewodniczący Rady Gminy Lubin Norbert Grabowski.
Głosowanie za pomocą systemu elektronicznego stosowane jest na razie wyłącznie na próbę. Stosowne zmiany należy bowiem wprowadzić do Statutu Gminy Lubin, który obecnie daje możliwość wyłącznie ręcznego liczenia głosów.
Pierwsza sesja w nowej siedzibie była wyjątkowo pracowita. W porządku obrad znalazło się 25 punktów. Odbyło się także podsumowanie akcji „Melduję się w gminie Lubin i wygrywam”, która trwała od końca wakacji do 31 grudnia 2017. Nagrody to dwa laptopy, dwa tablety i trzy głośniki bezprzewodowe.
Wkrótce opublikujemy listę zwycięzców.
(MG)