Mieszkańcy wsi największą grupą odbiorców YouTube’a w Polsce

Aż 8 mln z 21 mln polskich użytkowników YouTube’a to mieszkańcy wsi. Dodatkowo z badań wynika, że mieszkańcy wsi spędzają także więcej czasu na oglądaniu nagrań wideo niż mieszkańcy miast. To efekt coraz większej dostępności do internetu i mobilnych urządzeń. Przypomnijmy, że w Gminie Lubin grupa kapitałowa Vectra, realizuje projekt budowy szerokopasmowej sieci światłowodowej.

 

Vectra to ogólnopolski operator telekomunikacyjny i  realizuje na naszym terenie projekt, który ma dofinansowanie Europejskiego Funduszu Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014 – 2020 „Powszechny dostęp do szybkiego Internetu, wyeliminowanie terytorialnych różnic w możliwości dostępu do szerokopasmowego Internetu o wysokich przepustowościach”. Miejscowości do których dociera szerokopasmowy Internet to Księginice, Składowice, Gola, Raszówka, Karczowiska, Chróstnik,  Krzeczyn Wielki i Wiercień.

– To dobra wiadomość dla mieszkańców, zwłaszcza tych miejscowości, w których nie tylko sygnał jest słaby, ale w ogóle nie dociera. Takich miejsc jest wiele, dlatego cały czas prowadzimy rozmowy z  Vectrą, by programem objąć kolejne miejscowości, a docelowo całą gminę, ale to zależy od tego czy uda się pozyskać zewnętrzne finansowanie – mówił Tadeusz Kielan, wójt Gminy Lubin.

Inwestycje prowadzone w Gminie Lubin mogą poprawić  i tak już bardzo dobre wyniki oglądalności YouTube’a na wsi.  Według styczniowych badań Gemius/PBI, największa grupa wśród polskich użytkowników YouTube’a mieszka na wsi – 8 mln osób, czyli 38 proc. ogółu. To zarazem najbardziej zaangażowani odbiorcy, poświęcający na oglądanie wideo około 3 godz. i 11 min. miesięcznie – o 7 proc. więcej niż mieszkańcy miast powyżej 500 tys. (2 godz. 59 min.) i aż o 15 proc. więcej niż ludzie w miastach poniżej 20 tys.

YouTube rozpoczął działanie w 2005 roku. Według ich danych miesięcznie w serwisie loguje się ponad 1,5 mld użytkowników na całym świecie, a urządzenia mobilne odpowiadają już za ponad 60 proc. wyświetleń.

– YouTube istotnie wpłynął na nasze życie. Stworzył naturalne środowisko do pojawienia się nowych gwiazd i zniósł barierę wejścia do tego obszaru rozrywki, która była wcześniej zarezerwowana tylko dla telewizji i producentów posiadających istotne budżety – powiedział PAP ekspert Gemiusa, Emil Pawłowski.

Zgodnie z badaniami Gemius/PBI w samej Polsce w styczniu 2018 roku z tej platformy wideo korzystało ponad 21,1 mln użytkowników (w porównaniu do 20,3 mln w tym samym okresie rok wcześniej – wzrost o 3,9 proc. rok do roku). Do wzrostu liczby użytkowników najmocniej przyczynił się notowany od grudnia gwałtowny skok liczby użytkowników na urządzeniach mobilnych, których w minionym miesiącu było już ponad 8 mln (w porównaniu do 6,9 mln w styczniu 2017 r. – wzrost o 15 proc. rok do roku).

(SR, źródło pap.pl)