E-administracja w Urzędzie Gminy w Lubinie

Wójt Gminy Lubin Tadeusz Kielan podpisał umowę, w ramach której w Urzędzie Gminy w Lubinie wdrożony zostanie system e-administracji. Kilkadziesiąt programów funkcjonujących obecnie zastąpi nowy system, a mieszkańcy większość spraw urzędowych będą mogli załatwić nie wychodząc z domu.

Pierwszy etap projektu „Rozwój e-administracji w Gminie Lubin” obejmie transfer danych do nowego systemu, który zintegruje wszystkie dotychczas funkcjonujące programy m.in. finansowo-księgowy, informacji przestrzennej, podatkowy, gospodarki odpadami czy rejestracji wydawania koncesji na sprzedaż alkoholu.

– Chcemy zapewnić mieszkańcom jak najwyższy poziom obsługi i ograniczyć do niezbędnego minimum konieczność przychodzenia do urzędu. Po wdrożeniu programu e-urząd niemal wszystkie formalność będzie można załatwić przez internet – mówi Tadeusz Kielan, wójt Gminy Lubin.

W ramach realizacji projektu powstanie portal mieszkańców Gminy Lubin, na którym w sposób całkowicie bezpieczny przechowywane będą dane. Za jego pomocą, po uzyskaniu zaufanego profilu na e-puap, będzie można wypełnić deklarację, zapłacić podatki czy wnieść opłatę za śmieci, a także sprawdzić stan swoich zobowiązań, czy termin najbliższej płatności. Pobranie specjalnej aplikacji umożliwi otrzymanie sms-em informacji o zbliżającym się terminie zapłaty.

Łączna wartość projektu „Rozwój e-administracji w Gminie Lubin” – to 943 737,22 zł, z czego 653 368,20 zł wyniesie dofinansowanie pozyskane na ten cel środków Unii Europejskiej.

Projekt „Ratusz” realizuje firma Rekord, w imieniu której umowę podpisał prezes Janusz Szymura. Termin zakończenia wdrożenia przewidziano na listopad 2020 r.

(MG)