Załącznik do Uchwały Nr XXIV/131/2015
Rady Gminy Lubin z dnia 20 października 2015 r.
REGULAMIN KORZYSTANIA ZE ŚWIETLIC WIEJSKICH
NA TERENIE GMINY LUBIN
§ 1
-
Świetlice służą mieszkańcom gminy i są ogólnodostępne.
-
Działalność świetlic wiejskich ma na celu integrację środowiska lokalnego, inicjowanie aktywności mieszkańców działających na rzecz wsi, wspieranie inicjatyw lokalnych oraz prowadzenie działalności kulturalno – oświatowej i sportowo – rekreacyjnej.
-
Cele działalności świetlic wiejskich mogą być realizowane poprzez:
-
popularyzację amatorskich form artystycznych,
-
rozwój działalności kulturalnej adresowanej do rożnych grup wiekowych społeczności wiejskiej,
-
promowanie sportu i rekreacji wśród mieszkańców,
-
organizowanie zajęć kulturalnych i edukacyjnych dla dzieci i młodzieży oraz dorosłych mieszkańców,
-
organizowanie uroczystości o zasięgu lokalnym, spotkań i imprez dla mieszkańców sołectwa,
-
organizację zebrań wiejskich i posiedzeń rad sołeckich,
-
wspieranie realizacji zadań statutowych organizacji działających na terenie gminy takich jak koła gospodyń wiejskich, ochotnicze straże pożarne, lokalne zespoły sportowe, stowarzyszenia itp.,
-
promocję sołectw i Gminy Lubin.
-
Świetlice wiejskie mogą być okazjonalnie wynajmowane podmiotom trzecim (osobom fizycznym, osobom prawnym i innym podmiotom), w szczególności na cele organizowania spotkań, a także w celu organizowania uroczystości rodzinnych takich jak wesela, urodziny, komunie, chrzciny itp.
§ 2
-
Świetlice wiejskie stanowią własność Gminy Lubin.
-
Świetlice wiejskie mogą być:
-
nieodpłatnie udostępniane na cele gminne, takie jak zebrania wiejskie organizowane przez Gminę Lubin, zebrania i spotkania organizowane przez sołtysów, szkoły, organizacje społeczne działające w środowisku wiejskim, imprezy okolicznościowe i inne przedsięwzięcia skierowane do ogółu mieszkańców,
-
odpłatnie wynajmowane na rzecz podmiotów trzecich (osobom fizycznym, osobom prawnym i innym podmiotom) w czasie w którym nie są wykorzystywane dla celów gminnych.
-
Korzystanie ze świetlicy odbywa się w ramach:
-
udostępnienia w celu korzystania przez indywidualnych mieszkańców sołectwa z wyposażenia świetlicy,
-
użyczenia po zawarciu umowy użyczenia w celu korzystania przez zorganizowane grupy,
-
najmu po zawarciu umowy najmu w szczególności w celu organizacji prywatnych imprez okolicznościowych lub przedsięwzięć podczas których pobierana jest odpłatność.
-
Świetlica wiejska może być użyczona lub wynajęta wyłącznie osobom pełnoletnim.
-
Dzieci lub młodzież mogą korzystać ze świetlicy wiejskiej w obecności opiekuna lub osoby przez niego upoważnionej.
-
Przedmiotem wynajmu lub użyczenia na rzecz podmiotów trzecich może być cała powierzchnia danej świetlicy. W zależności od potrzeb poszczególnych korzystających lub charakteru przedsięwzięcia, najem lub użyczenie może dotyczyć także poszczególnych pomieszczeń świetlic.
§ 3
Korzystający ze świetlicy wiejskiej zobowiązani są do bezwzględnego przestrzegania przepisów BHP i ppoż.